Saturday, May 22, 2010

parachute :)

video

Tuesday, May 18, 2010

:) gambar sepanjang setahun

keluarga tersayang.

sebelum lemas! :)
trip yang sangat-sangat seronok

keluarga kedua tersayang.
upg!
my little brothers.

iris. si bulat!

jalan-jalan cari siew pau.
penang! wee~

perubahan drastik!! :)
wearing hijab.

klcc. jalan-jalan!

jalan-jalan bila menjadi gila!
haha

:) big-big happy family!



inilah hidup aku.
cinta hati aku.
jantungku.
kesayangan ku.*

perubahan. :)

salam. sudah lame tangan ni tak merajinkan diri untuk menaip dan meluahkan perasaan di blog ni. tak pasti la ada yang membaca blog ni atau tidak.

hidup tak seindah biasa. begitulah hidup aku. mungkin orang kata aku hanya hipokrit menjadi manusia yang baik. tak salah untuk aku untuk menjadi manusia yang baik. selama setahun menjinak diri dengan kerja-kerja kebajikan timbul rasa untuk berubah. mungkin tidak semua tetapi aku cube untuk berubah. dulu aku berpesta kesana kemari tetapi kini tidak lagi. aku secara jujur rindu untuk berpesta. tetapi aku nekad untuk cuba mengelak untuk berpesta. selagi aku bole mengelak aku cuba mengelak. darah muda masih mengalir untuk aku bersuka ria. mungkin sekarang aku hanya berpesta bersama-sama kawan ke bilik karaoke. :)

selama setahun bekerja dan menyibukkan diri dalam kelab. aku sangat hapie2. aku rela korban masa dan wang untuk menolong orang lain. IKHLAS itu yang selalu aku sematkan dlam jiwa aku. aku sangat gembira dengan pencapaian UPG. love them a lot. :) xoxo.
aku cuba melakukan yang terbaik dengan tanggungjawab yang akan diberikan padaku.
aku percaya pada belajar dari bawah. tiada istilah baru setahun jagung terus berjaya. aku telah lihat dengan mata aku sendiri. orangnya gah. gah dengan kata-kata. tetapi macam tin kosong. aku benci manusia yang begitu.

selama setahun bermacam-macam jenis manusia yang aku jumpe. orang yang mencari cinta. orang yang sedang mencari kerjaya. orang yang dikhianat. orang yang menanti cinta. orang yang bersunggung2. orang yang lupa daratan. orang yang tak kenal erti pengorbanan. macam-mamcam lagi. :)

aku ingin memohon maaf kepada semua. :) yang baik datangnya dari ALLAH dan yang buruk hina itu datang dari diriku sendiri.

anis syazwanis. :)

Thursday, February 18, 2010

.tidak pasti.

berapa bulan tak menrajinkn diri untuk menceritakan bende2 baru tentang diri aku. hidup makin susah dan aku keliru dengan diri aku sendiri. mencari sesuatu yang menarik dalam hidup bukannya senang. bukan mudah untuk aku untuk memuaskan diri semua orang. mungkin ada yang terluka dan mungkin ada yang gembira dengan tindakan aku sendiri. tetapi aku tak pernah untuk memuaskan diri aku sendiri. mungkin terlalu takut untuk memikirkan tentang diri sendiri. melukakan hati orang adalah perkara yang paling benci aku lakukan dan sekali-sekala aku terpaksa lakukan demi kepuasan diri sendiri. mungkin orang akan gembira bila bersama dengan aku. aku membuat mereka gelak ketawa tetapi aku sendiri tidak pernah hendak ketawa. aku mula percaya pada "karma". perkara yang baik akan dibalas dengan perkara yang baik. aku tak pernah rasa diri aku ni baik. aku rasa aku adalah manusia yang jahil dan tak pernah melakukan perkara yang baik. adakah kerana aku ni terlalu mementingkan diri sendiri? aku pun tak pasti. aku tak pasti dengan jalan hidup aku sendiri. aku tersenyum tak bermakna hati aku tersenyum sekali. orang nampak aku seorang yang kuat tetapi hakikat hidupnya aku tak sekuat itu. aku nampak gah tapi sebenarnya aku takut pada bayang aku sendiri. aku suka melihat orang gelak. aku pernah dengar orang kata orang yang membuat lawak ni adalah orang yang bodoh. aku tak pasti dengan jawapan itu. tetapi aku gembira bila melihat orang gembira bersama aku. mereka berpura-pura atau tidak aku tak pasti. jiwa aku meronta mencari cinta yang sejati. cinta dari seorang kawan dan cinta dari seorang kekasih. orang kate keje dulu baru bercinta. tapi aku dari sekolah rendah sudah pandai bercinta. bagaimana aku hendak mengelakkan diri aku untuk bercinta. masa yang paling lama aku hidup bersendirian adalah 1 tahun. lama ke?
aku tak pasti siapa yang aku mahu. aku tak pasti siapa dalam hati aku. aku tak pasti kenapa mereka yg cube dekat dengan aku akan sayang pada aku. aku tak pernah mengharapkn cinta mereka. aku hanya memerlukan seorang orang yang boleh membawa aku ke jalan yang benar. itu sahaja permintaan aku. aku pernah mengharapkan dia. tapi kami bagaikan langit dan bumi. aku bagaikan tanah yang lembap yang berbau busuk tapi dia bagaikan langit yang cerah dan sangat cantik. tapi itu namanya jodoh. aku akur dengan ketentuan tuhan. manusia yang buruk seperti aku tak mampu dan tak sesuai untuk manusia yang indah seperti dia. tapi aku yakin aku akan ke jalan itu. insya allah. :)
aku percaya pada takdir. aku cuba untuk memberi semangat kepada kawan-kawan atau sesiapa pun. aku harap aku mampu untuk memberi semangat itu pada diri aku sendiri. menjadi facilitator mungkin dapat memberi jalan yang baik pada diri aku sendiri. mungkin tidak sempurna tetapi mungkin ia sangat bermakna pada diriku.
dengan itu aku pasti! :)

Monday, August 31, 2009

.pemimpin.

menjadi seorang pemimpin bukannya mudah.bukan semua layak menjadi pemimpin.
kita akan dimaki dan dicaci dan dikritik.aku tidak nafikan diri aku sangat takut dgn semua itu.
mampukah aku lakukan itu aku tak pasti.semua percaya dengan kemampuan aku.
guys! aku takut aku hampakan kamu semua. aku takut aku jatuh.
mampukah aku berdirisemula aku tidak pasti.dengan sokongan dan nasihat aku masih berdiri.mereka yang aku gelarkan kawan yang menjadi kekuatan aku.
aku manusia yang mudah lupa.seperti kata ibu aku,aku mudah lalai dan tidak peka.
itu kelemahan aku.yang penting aku cuba untuk fikir positif.sesungguhnya
aku manusia yang lemah hanya mampu memohon pada-Nya
untuk kuatkan iman ku.aku mungkin tidak dapat memuaskan hati sesiapa pun.
tapi aku cuba yg terbaik untuk memuakan hati semua.maafkan aku jika aku gagal.
aku anggap semua nie adalah pembelajaran yang bermakna untuk aku.
maafkan aku dengan kelemahan aku ni.
salam!

Friday, August 21, 2009

.tersedar!.

dunia semakin tua.adakah aku menyedari hakikat itu.
atau aku masih dilanda dengan kemewahan

dan lupa pada-Nya.itu benar.aku tidak pernah menyedari itu semua.
tapi bila ku pikir semula.
betapa lemahnya aku.aku nampaknya gah!
tapi sebenarnya aku sangat rapuh didalam.jiwa aku meronta.
mencari-cari jalan yang benar.
aku sesat.sesat dengan kemewahan yang diberi.

sesat dengan nafsu yang sangat mengkhayalkan.aku sesat.
sesat dengan jalan aku sendiri.

bila aku sedar?betapa besarnya dosa aku selama ini.
memang manusia mudah lupa.

tetapi aku anggap sebagai ujian.
manusia disekeliling aku menyedari aku dengan semua ini.

mencari jalan adalah tidak mudah.jalan ke rumah kita.
jalan yang diturap cantik untuk kita ke rumah itu.

tetapi kita tak pernah hendak ke rumah itu.
kita leka dengan pemandangan yang indah disekeliling rumah.

yang membuat kita leka dan lalai.
tapi aku kita menyedari rumah itu semakin jauh dengan aku.

di situ kita sesat dan baru kita sedari rumah itu mungkin kita takkan kita duduki.
bagi diri aku,
rumah aku itu sangat jauh.hingga tidak terlihat lagi bumbungnya.
begitu jauh nya aku dengan rumah
yang mungkin aku duduki itu.
memang kita manusia hanya sekadar cakap.
tapi aku percaya jika niat di

hati ini ikhlas segala-galanya akan menjadi kenyataan.
aku menyedari diri aku hanya sekadar cakap.
ada dikalangan manusia hanya bercakap dan sekadar bercakap tentang agama.
aku jujur katakan aku sangat lemah dalam bab agama.
tetapi aku cuba untuk mendalami.
aku tidak ingin menjadiseorang hipokrit.menjadi yang berlainan.
aku dengan diri aku.
hanya aku dan DIA sahaja yang tahu.
aku tidak perlu menjadi manusia dimana itu bukan aku.
aku tahu aku sentiasa dikutuk,dimarahi,dicaci tapi aku cuba untuk mengawal segala-galanya
kerana itu semua ujian darinya. aku sedar dunia ini aku hidup menumpang.
mungkin aku tidak sepandai orang-orang lain.
tetapi aku cuba untukmemberi yang terbaik kepada semua.
mungkin tidak seberapa nilainya.
tetapi ia sungguh berbaloi untuk aku meneruskan sisa-sisa hidupku ini.
mungkin manusia akan mengutuk atau ketawa kan dengan apa yang aku cuba sampaikan.
tapi itulah hakikat hidup.kerana aku pun begitu.

Wednesday, August 12, 2009

.masak.masak.


masak-masak
venue: taman tasek utama
time: 6pm-8.30pm

objective program: ganti puasa la!
ni br puasa ganti belum lg bln puasa nnt.
mmg meriah. n seronok!
minum:
air tembikai sal! n air sunquick ijat!
makanan:
- sambal daging
- begedil jawa
- ayam butter
- kangkung goreng
- buah tembikai
- triffle

participant: azmi,anis,abil,aizad,ijat,haizum n sal

ketika berbuka.
smile! lapo!

sambal daging
chief: anis syazwanis
comment: bole kawen dgn dia!!

before berbuka.
perut dh pasang lagu rock metal dh.

anis n aizad
mencapap jer!

ada gaya chief x?
hehehe.
sory guys kalo x sedap.

kangkung goreng
by: abil
comment: ok la!!!

ayam butter
by: shahmi
comment: lambat tak dapat! lambat tak dapat!
jika mahu berkenalan dgn shahmi
sila contact sy!

begedil jawa!
by: papa azmi
comment: superb! huhu
jgn kembang k!

ijat.
ish rugi sesiapa yg lepaskan die nie.
bagus2! bole jd suami contoh!
"aku nak!"

chief azmi yg bertauliah
(gigih br pulang keje trus masak)
abil assistant azmi
ni tak bertauliah!


Monday, August 10, 2009

.photo.gedik: mmu.convo

.smile.
bersama bdk2 cyber.

hajar feat:
kak shaz,abil,anis,rexyal,abg nas n aizad

.posing.

.gedik gler!.

. 4 org sekawan.

.posing lg.

. bersama aina hainura.

.memandang masa depan???.
hehehe

.geng SUJU.

congratz jann!

. smile.

.selepas mencari ajar.
panas!!

.muiz n shah.
:)

me.

.aizad n anis.

.penat yer.
panas.panas

.hehehe.
muka sedyh!

.suka pic nie.
:)

lima sekawan

ajar n anis

congratz untuk semua.
kpd hajar,aina,hana,siva,lili,wanie,ollen n sesiapa pun.
love u all.
semoga berjaya untuk masa depan.



Sunday, August 9, 2009

.hang.out.wit.hajar.

di KTM subang.
otw pulang ke shah alam.

.smile!.
after bergambar di mesin.

.hajar.
rindu sama ko bangat.

cak!cak!
sempat berposing tue.

.aien.ajar.aizad.anis.
lif pun jd tau!

sekian lama aku x ketemu hajar.
akhir nya ku ketemu jua.
aku g shah alam selama 3 hari 2 malam
rindu yg amat sgt pada hajar.
agak lain semenjak die tak der di cni.
macam kelakar cam ne ak ke sana
juz call hajar borak2 then decide g sane
aku dpt hadia dr hajar
baju dr roxy
ade bj and kasut die sgt cantik
tu pun ak kebas
hehheehehe.
jgn marah ek hajar!
agak seronok hang out n shoppink d sunway.
ape2 pun ak sgt lega dh jumpe hajar.
n congratz for ur convo today ye!
love u !


Saturday, July 25, 2009

.trip.to.taman.melawati.

sudah sekian lama aku x melangkah kaki ke tempat pembesaran aku.hehe
rindu yang amat dalam pd rumah,sekolah,taman,tadika n rakan2 sekolah.
ari ni macam2 dugaan yg aku kene tempuh! hehehe!
pagi2 setiap kali ad pelan dgn dia mest ad je dugaan nya.
erm..for the 1st time aku,mak die terangkan kat dia.
gler mmg aku x suke la. bile parents masuk campur!
pantang nenek moyang aku la kan.
erm..spt biasa mest die smpai lewat.
1st time dia jumpe parents aku.hehe.dia takut!
usu pun dtg gak.sempat la jumpe dgn dia.
ini menunjukkan yg aku dh melangkah ke hadapan.
tak penah aku bawak bf aku ke rumah. ni gle serius la.
n first time aku kuar or dating dgn bf dgn apporval dr parents aku.
aku sgt hapie. aku tak perlu lg tipu parents aku.
perjalanan ke kl sgt best gak.
selama bertahun tak jengah melawati.finally smpai gak.
jumpe dayah,sheera n nabila.
nabila dh KAWEN! huhu! sedyh... aku ble lg..maybe 2012!
itu pun kalo die nk masuk minang kn..
kalo ade..ade la..kalo x de...membujang la aku!
finally ade gak kawan aku yg kawen..
dulu aku same2 ponteng sekolah..panjat pagar...lari dr sekolah g klcc dgn dia..
mmg best la..dgn sheera sekali dr morocco..aduh rindu yer aku!
aku rindu saat2 aku gelak ketawa dgn dierunk!
dayah...kawan dr sekolah rendah hgg sekarang..
mmg best tau! :D rindu tu tak terkata...
sedyh nk nangis pun ade...
makin lama makin aku benci dgn umur yg semakin meningkat ni..
aku nk zaman dlu...zaman gler2 babi dlu...
tapi ape2 pun aku kene terima dgn seadanya...
semoga nabila n her hubby berkekalan hgg ke anak cucu!
aku akan sentiasa doakan kebahagiaan die...
then..jalan2 dgn bb g klcc..
jumpe kawan die... :)
then balik la...pulang ke melaka!
thanks bb! sory dgn ape yg berlaku.. LOVE U!
nabila: congratz babe! love u!
sheera n dayah: BILA MAU DTG MELAKA NI???? RINDU NK LEPAK!

~DAA~