Monday, August 31, 2009

.pemimpin.

menjadi seorang pemimpin bukannya mudah.bukan semua layak menjadi pemimpin.
kita akan dimaki dan dicaci dan dikritik.aku tidak nafikan diri aku sangat takut dgn semua itu.
mampukah aku lakukan itu aku tak pasti.semua percaya dengan kemampuan aku.
guys! aku takut aku hampakan kamu semua. aku takut aku jatuh.
mampukah aku berdirisemula aku tidak pasti.dengan sokongan dan nasihat aku masih berdiri.mereka yang aku gelarkan kawan yang menjadi kekuatan aku.
aku manusia yang mudah lupa.seperti kata ibu aku,aku mudah lalai dan tidak peka.
itu kelemahan aku.yang penting aku cuba untuk fikir positif.sesungguhnya
aku manusia yang lemah hanya mampu memohon pada-Nya
untuk kuatkan iman ku.aku mungkin tidak dapat memuaskan hati sesiapa pun.
tapi aku cuba yg terbaik untuk memuakan hati semua.maafkan aku jika aku gagal.
aku anggap semua nie adalah pembelajaran yang bermakna untuk aku.
maafkan aku dengan kelemahan aku ni.
salam!

2 comments:

Anonymous said...

saudari anis...

sekadar ingin berkongsi pengalaman..saye pernah berjumpa dengan seseorang di kedai minun(bukan bulan puasa k..)

die memberitahu saya..pnjg cerita nya..kalau nk tahu bleh tanye saya nnti...

tpi kesimpulan tu..die cakap,manusia skrang..espcially remaja..espcially melayu..sgt takut nak jatuh..sgt takut gagal...tidakkah mereka ingat,bahawa manusia mmg belajar adi kesilapan..sejak bayi...berapa kali kita jatuh sbelum pandai berjalan...:D

fikir2kan..:D

suarastereo said...

maksud name amir tu sendiri adalah pemimpin :P