Saturday, May 23, 2009

.pengakhiran semester 09/10.

sungguh sedih ingin kutakan berakhirnya semester 09/10.
terlalu cepat masa berlalu.
bermacam-macam jenis manusia ku kenal.
pelbagai kenangan akan ku simpan di dalam hatiku.
aku bagaikan ingin berlari ke hari2 ku yg indah.
aku ingin berlari mandakap dia.
berlari ke arah dia,yang ku sayang.
terlalu banyak dosa yang aku buat padamu,
tapi kau tetap disisiku.
tenang,sabar dan menanti ku,
sepanjang semester ni,
ku kenali dan mendalami ragam manusia yang pelik tetapi benar sepeti:
manusia yang ingin berjaya,
manusia yang lupa pada diri,
manusia yang ingin kebahagian,
manusia yang ingin mengejar cita-cita,
manusia yang ingin berubah,
manusia yang ingin melarikan diri dari masalah,
manusia yang ingin dicintai,
manusia yang ingin berubah ke jalan yang benar,
manusia yang ingin mengejar cinta yang tak pasti,
manusia yang sudah dilupakan,
manusia yang hipokrit,
memang binggung dibuat oleh aku,
aku tidak tidak pasti aku dikalangan manusia yg mana satu,
aku ingin berubah tapi itu hanya niat aku,
aku tidak ingin menjadi manusia yang sekadar cakap,
tetapi tiada hasil yang baik.
tapi niat di hati itu akan ku laksanakan jua,
kerana aku ingin cuba berubah,
seperti mendekati diri kepada-NYA
mendekati dan membuat baik dengan sesama manusia,
berbakti dan menolong pada yang memerlukan,
itu niat aku.itu yang ingin aku lakukan.
aku merindui hari indah aku bersama teman-teman ku,
mengenali manusia,mendalami jiwa manusia,
tapi jiwa aku kosong tanpa apa-apa
itulah aku.bagaikan tin kosong!
tapi aku percaya setiap manusia bole berubah,
tidak mungkin manusia yang sentiasa beramal akan sentiasa membuat baik,
dan tidak semestinya manusia yang sentiasa membuat kejahatan akan kekal begitu,
setiap manusia ada peluang untuk berubah,
itu yang aku amalkan setiap hari,
aku akan kekal dengan diri ku,
aku tidak peduli dengan manusia yang tidak bole menerima aku,
"ada aku kisah! kau pun tak betul!"
aku benci dengan manusia yang begini,
kau hanya insan kerdil,jangan halang aku!
aku mengharapkan sinar yang lebih indah dari hari semalam,
aku ingin menghabiskan masa-masa aku bersama mereka yang ku sayang,
keluarga ku, rakan-rakan ku, cinta hati aku dan mereka disekeliling aku.
sepanjang tahun ini aku bersyukur kerana berjumpa dengan mereka yang sentiasa disiku,
ketika aku sedih,ketika aku memerlukan,ketika aku jatuh, ketika aku ingin bangun,
ketika aku terbang ke langit. aku sayang pada mereka.
aku rindu teman-teman aku yang pergi jauh dari ku,
aku rindu mereka,aku ingin mereka disisiku.
aku ingin mereka bergembira dan menangis bersama aku
teman, aku ingin mengucapkan terima kasih
kerana sentiasa disisiku.
aku bersyukur kerana ku diketemukan dengan kalian.
kepada cinta hatiku, maafkan aku kerana tidak sempurna untuk mu
terima kasih kalian.
maafkan aku !

2 comments:

Anonymous said...

jangan sekali putus asa dengan niat baik mu,
dugaan-dugaan sentiasa akan ada buat mu,
cuma samaada ia ringan atau berat,
dan tidak pernah ia tidak mampu untuk kamu hadapi,
Allah akan sentiasa melihat kebaikan dan hati kamu yang sebenar,
oleh itu,jangan berhenti untuk berniat dan berbuat kebaikan,
dan bersyukur atas kegala pemberianNya,Tuhan Yang Maha Menyayangi sekalian umatNya.

.anias.anias. said...

trima kasih.
bole tau x sape yg comment ni?
tq.