Saturday, May 23, 2009

.dia.

suram hati aku mengenang dia,
dia harapan aku,
setiap hari aku berdoa pada-NYA,
supaya harapan aku tercapai,
apakan daya aku sebagai manusia biasa,
dicaci,dihina,dikutuk adalah lumrah bagi aku,
aku hanya ingin dia.
adakah permintaan aku sangat besar?
mungkinkah orang yang hina seperti aku
tidak secocok dengan manusia seperti nya.
bagaikan langit dan bumi
antara aku dan dia,
tiada kata yang indah yang harus pamerkan,
kerana dia pergi.
mungkinkah aku insan yang buruk dan dipandang hina oleh dia
apa salah aku ingin mengenali dia
apa salah aku ingin mencari seseorang yang boleh mebimbing aku
mambawa aku ke jalan yang benar
hati ikhlas ingin mengenali kamu
jujur aku katakan aku ingin mandalami kamu
bahagia bila aku bersama kamu
indah perkataan yang mampu ku umkapkan
apabila dia disisiku
tapi kerana maruah,darjat dan status
membawa diri aku pergi jauh dari mu
kerana itu juga aku tunduk ke tanah
selepas mendongak ke langit yang tinggi
dimana aku melihat harapan yang sangat tinggi disana
selepas aku sedari aku tidak mampu menggapai langit itu
kerana dia pergi dari aku

0 comments: